Вибір шрифту для логотипу — супер-мега-відповідальне завдання. І справа навіть не в його красі та оригінальності. Кожна шрифтова гарнітура має свій характер, передає певний настрій. Порівняйте, як виглядає один і то ж напис, зроблений шрифтами Impact, Chocogirl і Brusher.
Що краще для солідної фінансової компанії? Звичайно, строгий, лаконічний, добре читабельний Impact. А ось, наприклад, для кондитерської чи якоїсь творчої майстерні більше підходить легкий, грайливий і елегантний Chocogirl. А Brusher можна використовувати, скажімо, для бренду дитячого одягу або іграшок.
Головне правило: шрифт відображає основний меседж бренду. Від зовнішнього вигляду вивіски або візитки залежить, який враження справить компанія. І тут важливо враховувати все: специфіку товарів і послуг, вік і стать цільової аудиторії. Погодьтеся, було б безглуздо з’явитися на серйозну співбесіду в гламурній коктейльній сукні або заявитися на пляжну вечірку в діловому костюмі!
Якщо в логотипі використовується два або три види шрифтів, тут потрібно бути особливо уважним! Вони повинні знаходитися в гармонії. Один — домінує, другий — підкреслює і доповнює. Ці шрифти не повинні бути схожими один на одного, але при цьому поєднуватися, мати якісь спільні риси. Завдання не з легких!
Основні типы шрифтів
Шрифти с зарубками
Шрифти із зарубками мають маленькі рисочки в кінці основного штриха кожної літери. Текст, написаний такими шрифтами, сприймаються більш традиційним, надійним, солідним і серйозним. Є й мінуси: тонкі рисочки погано сприймаються на екранах комп’ютерів і мобільних пристроїв, вони слабо друкуються на візитках, особливо дрібним шрифтом.
Рубані шрифти
Шрифті без засічок називаються рубаними.
Текст рубаним шрифтом виглядає легше і сучасніше, він чіткий і акуратний.
Як обрати?
Для великих текстів, надрукованих на папері, краще вибрати шрифт із зарубками. Ці рисочки допомагають очам ковзати по рядках. На сайтах і візитках краще виглядає рубаний шрифт. А оскільки логотип повинен однаково добре виглядати і на великий вивісці, і на маленькій візитній картці, то краще зупинитися на шрифтах без зарубок.
Рукописні та каліграфічні шрифти
Імітують почерк людини, тому букви зазвичай сполучені між собою. Рукописні шрифти можуть мати різну стилістику: елегантні та ніжні, кострубаті й грайливі, написані дитячою рукою або такі, що копіюють почерк відомих особистостей. Вони дають великий простір для фантазії, але мало підходять для стриманих, класичних логотипів.
Декоративні шрифти
Вони з першого погляду привертають увагу, але, в той же час, несуть строго певний посил. Унікальні, незвичайні, оригінальні шрифти не завжди добре читабельні. Потрібно дуже уважно протестувати, як логотип з їх використанням буде виглядати на різному фоні, різного розміру, в цифровому і надрукованому вигляді.
Якщо ви вирішите використовувати два шрифти в логотипі, і один з них — декоративний, то другий обов’язково повинен бути строгим і лаконічним. Два декоративних шрифти разом — то це вже турецький базар, а не хороший логотип.
Підведемо підсумки
Вибираючи шрифт, пам’ятайте наступне.
- Місія компанії. Шрифт повинен відповідати товарам або послугам. Вибирайте не те, що подобається особисто вам, а те, що відображає суть бренду.
- Цільова аудиторія. Це жінки-домогосподарки, успішні бізнесмени, пенсіонери, молоді мами, підлітки, спортсмени, гурмани? Або ваша компанія повинна подобається всім одночасно?
- Контекст. Де ви будете розміщувати логотип? На вивісках, зовнішній рекламі, афішах, візитках, меню? Або він буде красуватися тільки на сайті й сторінках соцмереж?
- Читабельність. Слово, написане вигадливим декоративним шрифтом, може чудово читатися на екрані комп’ютера, але бути абсолютно нечитабельним на екрані невеликого смартфона. Не забувайте, що не всі мають 100% зір. Якщо необхідно використовувати якийсь особливий шрифт, спробуйте пограти з відстанем між буквами та накресленням літер. Так, в одній і тій же шрифтової гарнітури жирні літери Bold і Black завжди більш читабельні, ніж курсив Italic.
- Не захоплюйтеся декоративними шрифтами! Не варто жертвувати зручністю та універсальністю заради оригінальності та екзотики.
І, наостанок, декілька цікавих сервісів для роботи зі шрифтами.
- http://birdfont.org/
Безкоштовний редактор шрифтів, дозволяє відмальовувати знаки та експортувати в TTF, SVG, EOT. - http://fontstruct.com/
Онлайн сервіс для створення власних шрифтів. Потрібна реєстрація. - http://www.myfonts.com/WhatTheFont/
Визначення шрифту за зразком, підбір схожих шрифтів. База шрифтів з описом, прикладами використання. - http://fontstorage.com/
База шрифтів з можливістю підбору за різними параметрами. Виведення в CSS. - http://www.typetester.org/
Тестування і підбір шрифтів, виведення в CSS. Сервіс безкоштовний, але потрібна реєстрація. - http://typo.polona.pl/en
Генератор слів із старовинних букв. Велика база шрифтів 1350-1836 рр. з журналів, книг, газет. Можна створювати колажі, комбінуючи букви різних історичних періодів.