Чуючи слова Coca-cola, Apple чи McDonald’s, ми автоматично подумки малюємо в голові знайомий логотип. Адже звичні нам картинки нещодавно були зовсім іншими. Погляньмо, як змінювалися логотипи всесвітньо відомих брендів.
Засновник Instagram Кевін Сістром завзято захоплювався фотомистецтвом, а конкретніше плівковою фотографією. Перший логотип він намалював сам, реалістично зобразивши вінтажний Polaroid. На логотипі красувався корпус із об’єктивом, видошукач, спалах. А райдужна смужка символізувала кольорові фільтри, якими славився додаток. Потім Polaroid на логотипі змінився фотоапаратом Bell&Howell, потім Sierre 120. Сучасна відома всім іконка повністю втратила зв’язок з вінтажними фотокамерами.
Слово Twitter можна перекласти як «щебет», тому логотип пов’язаний з птахами, хоч і різними. Перше графічне зображення сервісу, який спочатку називався Twittr, було малопривабливим: огидні зелені літери, розмазані по екрану. На щастя, засновники змінили стиль і колір літер перед запуском, витративши на створення нового логотипу 1 день. Перший «пташиний» варіант — Larry the Bird. Це ілюстрація Саймона Окслі, яку Twitter купила на стокове фотобіржі за 15 доларів. Корпоративні стандарти забороняють використання загальнодоступних зображень. Коли успішний стартап перетворився на всесвітньо відомий сервіс мікроблогів, він удосконалив свою емблему. Сучасна пташка, що народилася в 2012 році, — це співочий дрізд або пересмішник, синій птах щастя. Творці кажуть, що більше не змінюватимуть емблему, оскільки вона ідеальна.
Зрозуміло, що логотип компанії Apple може обійтися без яблука. Але в першому варіанті 1976 це була ціла гравюра, що зображала Ісаака Ньютона під яблунею. Напис говорив Apple Computer Co. Але вже за рік все зайве зникло, залишилося лише надкушене яблуко. З того часу суть не змінюється, лише колір і текстура яблука підлаштовуються під актуальні тенденції в дизайні.
Еволюція логотипу мережі McDonald’s — шлях від складного до простого. На перших зображеннях красувався кухар Speedee, а сама табличка розміщувалася на жовтій арці. Такі конструкції були фірмовим елементом кожного ресторану цієї мережі. У 60-ті роки кухар зник, а арки перемістилися на логотип. У 70-х компанія хотіла провести повний ребрендинг, позбавившись прив’язки до цих архітектурних символів. Але є версія, що психолог та дизайнер Louis Cheskin, який відповідав за створення нового логотипу, був прихильником теорії Фрейда. За його задумом, контури арок, що зливалися в букву М, на підсвідомому рівні асоціюються з жіночими, материнськими грудьми, що викликає почуття голоду. Невідомо, чи це міф чи правда, але теорія не позбавлена оригінальності.
Перші логотипи компанії Pepsi-Cola являли собою щось незрозуміле. Продукт продавався як аптечний сироп із підбадьорливим ефектом і не відразу завоював популярність. У 50-х роках логотип забарвлюється у кольори американського прапора, у 60-х роках губиться приставка Cola. Сучасний логотип несе безліч смислів. Національна символіка, фен-шуй, теорія ймовірності, геодинаміка, теорія Піфагора, білозуба усмішка — все це згадується на 27 сторінках звіту, який брендингове агентство представило компанії Pepsi разом із новою емблемою та солідним чеком на 1 млн. доларів за його розробку.
Якщо логотип Pepsi — це творчі метання, то еволюція емблеми Coca-Cola — це кругообіг, повернення до витоків. Назва та перший логотип для бадьорого аптечного напою з листя коки та горіхів коли придумав друг власника та бухгалтер компанії Френг Робінсон. Він зробив напис гарним каліграфічним шрифтом, який відтоді міцно асоціюється із цим продуктом. У безперервній конкуренції з споконвічним суперником компанія проводила кілька ребрендингів, один із них мало не закінчився провалом. У 1985 році виробники змінили назву та рецепт напою, перетворивши його на New Coke. Шанувальники не зрозуміли цей крок, і вже через 79 напоїв повернули не лише ім’я, а й найперший, трохи модернізований логотип.
Компанія Samsung народилася як підприємство з виробництва рисового борошна та макаронних виробів. Вже тоді на її логотипі з’явилися три зірки, саме так перекладається із корейського слово Samsung. З 1969 року компанія займається виробництвом телевізорів, логотип змінюється, але зірки залишаються. Радикальний ребрендинг був пов’язаний із повним переглядом місії та принципів роботи компанії. Зміна іміджу була настільки вдалою, що стала хрестоматійним прикладом для всіх дизайнерів та маркетологів.