Багато хто знає або чув, що колір має особливе значення в психології. Так, той чи інший відтінок впливає на наші емоції, почуття та поведінку.
Огляньтеся, які кольори вас оточують: в одязі, у предметах, у символах? Колір побічно впливає на наші цілі, мотиви, спонукання. Не дарма, у кожного є особливі уподобання в кольоровiй гамі. І саме за таку нашу схильність маркетологи хапаються та сміливо використовують колір у рекламних кампаніях.
Як саме впливають ті чи інші кольори на нашу свідомість?
Червоний
Це лідер у рекламному бізнесі. Людина асоціює його з силою, волею, активністю, динамікою. Саме червоний колір сприяє рішучим діям. Він викликає в нас з вами бажання щось купити. Це колір, як ніякий інший, має властивість досить швидко привертати увагу. Не дарма, написи зі словами «Увага!!!» фарбують саме червоним кольором, а компанії з фаст-фудом приваблюють людей цим кольором з тієї причини, що він викликає апетит у людини. Але варто пам’ятати, що все має бути в міру.
Якщо в рекламі ви звернете увагу глядача на якусь деталь (новинку, акцію і т.д.), виділивши її червоним кольором, то глядач зверне на неї увагу. Але надмірне використання червоного кольору викличе у нього агресію та неприязнь до вашої реклами, і як результат, неприязнь до вашого бренду в цілому.
Помаранчевий
Помаранчевий несе в собі життєвий тонус і приплив позитивної енергії. З його допомогою можна і потрібно рекламувати дитячі послуги та товари, продукти харчування та багато іншого.
Цей колір добре запам’ятовується та сприймається дітьми, тому в дитячій рекламі він буде найефективнішим. Цей колір також активний, але більш врівноважений, ніж червоний.
Жовтий
Комунікабельний жовтий! Так, саме спілкування та зв’язок із соціумом символізує жовтий колір. Це ясний день, радість. Він підвищує настрій. Цей колір можна використовувати, наприклад, в рекламі туристичної фірми.
Він також асоціюється з інтелектом. Тому буде вдалим у рекламі товарів високих технологій. У поєднанні із зеленим дає відчуття бадьорості, із синім — молодості, із фіолетовим — містики.
Слова такого кольору легко читаються, особливо на темному фоні. Його можна використовувати у рекламі будь-якого типу.
Зелений
Найспокійніший колір. Символізує молодість, чистоту, життєву силу. Приводить до розслаблення. Такий колір добре використовувати в рекламі медичних послуг, органічних продуктів, продуктів харчування та організацій охорони навколишнього середовища.
Блакитний
Блакитний колір — колір дружності та миру, гармонії та довіри. Допомагає представляти все у глобальному, цілісному вигляді та зі сприятливим результатом.
Його можна використовувати для реклами громадських місць, ліків, соціальної реклами.
Синій
Глибокий синій — це колір концентрації. Привертає увагу до важливої деталі. Не здатний викликати негативні емоції. Має заспокійливу дію. Предмети синього кольору в рекламі здаються віддаленими, повітряними, спокійними.
Фіолетовий
Колір трохи загадковий, але він не плутає думки, а навпаки допомагає зосередитися на питанні. Такий колір добре підкреслить творчий потенціал. Добре стимулює мозкову діяльність і допомагає вирішити творчі завдання.
Має дуже сильний вплив, тому може використовуватись лише на маленьких площах та у поєднанні з іншими кольорами.
Чорний, білий, сірий
Чорний привертає увагу швидше, ніж інші кольори, навіть червоний. Тому він частіше використовується тільки для тексту та акцентів. Підкреслює досвідченість, аристократизм, таємничість. Безумовно, цей колір викликає відчуття суворості.
Білий (чистота, здоров’я, невинність). Колір цілковитої відкритості. Він не може принести поганих та небажаних емоцій, тому справляє нейтральне враження. Білий акцентує увагу на кольорах навколо нього, що робить його добрим вибором для вторинного кольору.
Сірий (нейтральний, формальний, вишуканий). Сірий може приймати характеристики чорного або білого.
І що ж виходить? Абсолютно все у нашому житті містить колір. Нашим свідомістю та підсвідомістю керує спектр кольорової гами, який оточує нас усюди.
А чи знаєте ви, що:
- Колір допомагає швидше розпізнати те, що пропонують у оголошенні.
- Колір — це наш орієнтир. За кольором простіше орієнтуватися в магазині, вокзалі, аеропорті.
- Акцентування на певному кольорі допомагає залучити більше потенційних клієнтів.